Meditaţii şi cursuri de pregătire în Buzău

Matematica - Simulari evaluarea nationala - Pitagora EDU

Centrul educational Pitagora Edu organizeaza simulari periodice privind Evaluarea Nationala pentru clasa a-VIII-a.

Simulările examenelor naționale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare în cadrul examenelor naționale.

Simulările examenului au următoarele beneficii:

Identificarea cunoștințelor lipsă

Dezvoltarea abilităților de învățare

Dezvoltarea atitudinii potrivite față de examen, eliminarea anxietății

Nu implică riscuri

Cunoștințe

Testele de simulare te ajută să identifici lacunele, ceea ce nu știi, ceea ce trebuie să înveți pentru a rezolva cu succes o sarcină, și ceea ce nu stăpânești. Testele simulare îți oferă exemple de sarcini de testare; prin acestea identifici care sunt acele informații de care nu ești sigur, pe care credeai că le-ai înțeles sau reținut, dar în situația de stres nu le-ai putut reda suficient de bine; care sunt capcanele care pot apărea prin întrebări; care este nivelul de dificultate al sarcinilor de testare; ce informații trebuie să aprofundezi și unde le poți căuta.

Abilități de învățare

Există teste care se rezolvă prin redactarea răspunsurilor și teste grilă, unde persoana evaluată alege răspunsul sau răspunsurile corecte. Este mai puțin cunoscut, însă, faptul că creierul nostru procesează diferit rezolvarea acestor două tipuri de sarcini.

Primul tip de procesare (redactarea) se bazează pe identificarea din memoria de lungă durată a informațiile necesare, reactualizarea și reproducerea lor în memoria de lucru într-o ordine logică și cu sens, în absența obiectului; în al doilea tip de procesare (aferent testelor grilă) reactualizarea se transformă în recunoaștere a răspunsului corect, în prezența obiectului.

În funcție de tipul de procesare cognitivă aferent testului sau examenului, prin simularea acestuia, putem identifica care este cea mai bună metodă de învățare pentru a avea cea mai bună performanță posibilă și creierul nostru are șansa de a se obișnui cu procesarea cognitivă a sarcinilor, în situația dată.

Atitudini

Foarte mulți elevi cad examenele sau au rezultate slabe la teste școlare nu din cauză că nu învață pentru acestea, ci pentru că în urma unor eșecuri la care au avut note mici, au dezvoltat anxietate de testare, teamă de testare.

Aceasta se manifestă printr-o frică față de evaluare, oricum ar fi ea, frică care compromite capacitatea de concentrare și atenția. Elevul pur și simplu își spune că nu se va descurca și își pune o barieră, din cauza lipsei de încredere în propria capacitate de a rezolva cu succes sarcina.

Prin repetarea situației de testare, elevul nu doar își îmbunătățește performanța, dar se și obișnuiește cu situația de evaluarea, ceea ce reduce frica. Simularea schimbă atitudinea față de examen, ajutându-l pe individ să își canalizeze atenția spre a identifica cunoștințele identificate la simulare ca fiind lacunare, și nu pe a se îngrijora sau crea scenarii negative care reduc șansa succesului.

Nu presupun riscuri

Testele simulare nu implică riscuri. Repetarea situației de testare indică nivelul de cunoștințe și orientează individul spre acțiuni exacte, precise, cu scop precis. Un rezultat slab la examenul de bacalaureat sau la evaluarea națională aduce riscul de a nu intra la facultatea sau liceul dorit, aduce riscul frustrării emoționale și a abandonului școlar.

Un test sau examen simulare nu implică aceste riscuri, ci crește șansa reușitei, prin focalizarea atenției pe ce trebuie îmbunătățit.

Este de bine de ținut cont ca atunci când un elev ia una sau mai multe note mici, apare pericolul ca acesta să dezvolte o stimă de sine scăzută față de propria lui persoană și nu doar față de performanța la acel test; să rumineze gânduri precum “nu sunt bun la nimic", “sunt prost", etc. În aceste situații, părintele e bine să îl ajute să își canalizeze atenția spre a învăța, să îl aprecieze și să scoată în evidență toate experiențele pozitive și succesele copilului, valorizându-l ca persoană; e bine să se facă o diferență clară între performanța într-un anumit domeniu și valoarea persoanei ca întreg.